Op school kunnen problemen ontstaan met ouders, leerlingen en personeelsleden. Een klacht over een school in het basisonderwijs, dient u eerst in bij de leerkracht van uw kind. Volstaat het niet, dan kunt u in gesprek met de bouwcoordinator. Mocht dat niet leiden tot een bevredigend resultaat, dan kunt u de locatieleider benaderen. Als u er met de locatieleider niet uitkomt, kun u de directeur-bestuurder spreken.
Indien ook dat vervolgens niet leidt tot het wegnemen van de klacht, dan kan de ouder/verzorger de klacht voorleggen aan de (landelijke) klachtencommissie, waarbij het bestuur van onze stichting is aangesloten.
Klachten kunnen onder andere worden ingediend over:
Het adres van de klachtencommissie waar ouders terecht kunnen, luidt:
Onderwijsgeschillen
Postbus 85191
3508 AD Utrecht
info@onderwijsgeschillen.nl
Of maak gebruik van het klachtformulier op de website https://onderwijsgeschillen.nl/content/klachtindienen
Commissieleden
Het Reglement Landelijke Klachtencommissie Islamitisch Onderwijs is te vinden via onderstaande link: https://onderwijsgeschillen.nl/commissie/landelijke-klachtencommissie-islamitisch-onderwijs/reglement